Skip to main content
  • Aktualności
  • Komunikat dla Klientów korzystających z subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR

Komunikat dla Klientów korzystających z subwencji w ramach Tarczy Finansowej PFR

30-12-2020

Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r.

Jednocześnie przypominamy, że w przypadku gdy Umowa została podpisana przez właściciela Firmy lub jednoosobowego reprezentanta Firmy, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • pełny odpis z KRS lub
  • wyciąg z CEiDG,

pobrany na dzień dostarczenia dokumentów do Banku.

W przypadku gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według KRS lub CEiDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie do Banku, oprócz aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wyciągu z CEiDG, również Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

Pełnomocnictwo albo Oświadczenie należy podpisać elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

  • Pełnomocnictwo musi być podpisane z datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję.
    W przypadku tej samej daty, o ważności Pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego, Pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
  • Oświadczenie musi zostać podpisane po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono Pełnomocnictwa osobie wnioskującej.

Pełnomocnictwo/ Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEiDG.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanałów:

  • W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
  • za pośrednictwem bankowości internetowej, wchodząc na dedykowany „Wniosek o umocowanie” znajdujący się w module „Tarcza finansowa PFR”,
  • na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tytułem „PFR – dokumenty”.
  • W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:
  • osobiście w placówce Banku,
  • przesłać pocztą na adres: Bank Spółdzielczy w Legionowie, ul. Rynek 4, 05-120 Legionowo, z adnotacją „PFR – dokumenty”.

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie o 31 stycznia 2021 r. 

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

 

UWAGA!

Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobierze z bazy Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawi go w bankowości internetowej we „Wniosku
o umocowanie”
do akceptacji Przedsiębiorcy. W tym przypadku Przedsiębiorcy nie muszą dostarczać wydruku
do Banku, wystarczy, że zalogują się tylko do swojej bankowości internetowej, wejdą na „Wniosek
o umocowanie” i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.

Znajdziesz nas też tutaj