Skip to main content
  • mojeID - profil zaufany

mojeID

 

mojeID – bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Legionowie. Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia
z domu.

Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu
lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

UWAGA: Warunkiem koniecznym korzystania z usługi mojeID jest posiadanie dostępu do rachunku bankowego za pomocą bankowości internetowej. Jeżeli nie posiadasz dostępu do bankowości internetowej, a chciałbyś korzystać z e-usług, udaj się do najbliższej placówki Banku i złóż wniosek o dostęp
do bankowości internetowej.

UWAGA: Aby usługa mojeID działała poprawnie, Twoje dane osobowe, które są w posiadaniu Banku, muszą być kompletne, szczególnie w zakresie numeru telefonu (komórkowego - nie może być stacjonarny!)
oraz adres e-mail. Jeżeli korzystając z usługi mojeID otrzymujesz komunikaty o błędach lub podczas akceptowania zgód widzisz, że Twoje dane są niekompletne lub błędne, prosimy, skontaktuj się z Bankiem.

MojeID

Czym jest mojeID?

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości; pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych
za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz, co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych
oraz publicznych usług dostępnych online. mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania
z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp

Prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.

  • Bezpieczeństwo

Masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.

  • Użyteczność

Korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.

  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne

Zastosowanie

  • Usługi publiczne

Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu); dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).

  • e-Commerce

Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu); dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.

  • Energetyka

Rejestracja wniosku/formularza; przedłużenie umowy; dostęp do portalu klienta.

  • Medycyna

Rejestracja/ autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych; zakup leków przez Internet.

  • Media

Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo; opłacanie abonamentu.

  • Ubezpieczenia

Sprzedaż polisy przez internet; odnowienie polisy (Direct).

 

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

  • Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać dokument tożsamości?

Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

  • Jaką mam korzyść z używania mojeID?

Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty
w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy,
czy podpisaniem dokumentów. Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

  • Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

  • Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

Link: Regulamin mojeID_22.07.2021 r.

Znajdziesz nas też tutaj